Appels plukken

















Ik kreeg een appje van mijn vader; kom je snel appels plukken? We moeten er vanaf. Wij gingen gisterochtend naar mijn ouders om te plukken, wat inmiddels bijna een jaarlijkse traditie is geworden. Bekijk hier de foto's van 2015 en 2014.











Dit zijn de eerste blogbeelden van de nieuwe keuken. Je ziet dat hij nog niet helemaal af is. De stickers moeten nog van de kastjes, de wandplank en lampen moeten worden opgehangen en dan nog wat kit- en verfwerk. Maar ik ben nu al erg blij. Het is zo heerlijk licht en fris.

De oven en afzuigkap zijn deze week geïnstalleerd, er kan weer gebakken worden! Van de appels maken we een easy plaattaart met bladerdeeg. Hier komt het recept:

  • plakjes bladerdeeg ontdooid
  • appels
  • kaneel
  • suiker
  • ei losgeklopt
  • slagroom
  • boter om in te vetten

Verwarm de oven voor op 180 graden. Was de appels en snij ze in plakjes. Vet de ovenschaal in en bekleed met de bladerdeeg. Prik met een vorm gaatjes in het deeg. Leg de plakjes appel dakpansgewijs op de bladerdeeg. Strijk met een kwast het geklopt ei over het deeg en de appels. Strooi rijkelijk met de kaneel en suiker over de appels en zet ongeveer een half uur in de oven. Als de appels zacht zijn en het deeg mooi bruin haal je je snelle taartje uit de oven. Klop slagroom op en doe een warm stuk appeltaart met een flinke klodder slagroom op een bordje. Heerlijk hoor, herfst!

Fijne zondag!



Mocht je in de buurt wonen van Bozum, rij even langs de Waltawei voor een gevulde tas appels.

3 opmerkingen:

  1. Ziet er lekker uit. Heb zelf nog 2 kistjes staan dus misschien een paar appels hiervoor gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne foto's weer! Mooie keuken! Is jullie vloer ook nieuw? Ook erg mooi!
    fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook alweer een emmer vol staan, hou hem in mijn achterhoofd.

    BeantwoordenVerwijderen