In de kerstboom



We waren er misschien een beetje vroeg bij, maar toen de boom in de garage stond te acclimatiseren was er geen ontkomen meer aan. Er moesten ballen in en snel! Sinterklaas had de deur achter zich dicht getrokken en wij hadden de kerstboom al staan.



Ieder jaar haal ik de kerstboom bij de bloemist in IJlst. Hier is de keuze groot (als je er vroeg bij bent) en een topservice. De boom wordt (gratis!) bij je thuisbezorgd. Waar zie je dat nog. Nog even zo'n leuk voorbeeld: zo kun je in IJlst tanken waarbij de jongen van het tankstation bij je auto komt en vraagt of hij hem voor je vol moet gooien. Waar zie je dat nog!



Terug naar de kerstboom, ik zocht een mooierd uit en hing hem vol met nostalgie. Ik hou niet van bomen waarbij alles in één kleurthema hangt, of waar ieder jaar een compleet nieuwe voorraad kerstballen in hangt. Ieder jaar komt er bij ons een 'special' bij. Soms is het een nieuw exemplaar een andere keer een erfstuk. Dit jaar overleed mijn beppe en ik erfde een paar van haar bijzondere kerstballen. Dus toen ik de boom vol hing met bijzondere ballen, vogeltjes en huisjes dacht ik weer even aan haar.



Dit bijna 70 jaar oude huisje is een erfstuk van de opa van Wopke. Elke keer als we deze in de boom hangen zingen we: 'Opa Bakkebaard heeft een huisje en in dat huisje is het goed'... Dit huisje hangt bovenin, op een veilige plek.

De komende weken zullen vast nog een paar zelfgemaakte exemplaren worden toegevoegd, dat maakt de kerstboom nog mooier! Wil je al mijn kerstfoto's van dit jaar en voorgaande jaren terugkijken? Op Instagram heb ik de hashtag #kerstmetwimke aangemaakt.

3 opmerkingen:

  1. Wat fijn zo'n mooie boom vol met herinneringen :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, zo'n boom vol herinneringen. Ik vind het bij anderen altijd prachtig, zo'n bonte boom. Bij ons hangen er wat minder kleurtjes in (hoofdkleur is paars), dat vind ik mooier bij ons interieur. Die hashtag is ook leuk, mooie plaatjes maak je!

    BeantwoordenVerwijderen