Gourmetten en ganzenborden



Tweede Kerstdag hebben wij geen plannen. De familiediners staan gepland op Kerstavond en Eerste Kerstdag. Op Tweede Kerstdag blijven we waarschijnlijk de hele dag in de pyjama, doen we monopoly en mogen de meisjes bepalen wat we eten. Dit jaar willen ze weer gourmetten. Snap ik, bakken in je eigen pannetje blijft een feestje. En omdat de voorbereiding vaak langer duurt dan het bakken en braden zelf, heb ik iets bedacht waardoor we het kerstdiner minimaal half uur kunnen rekken.





Tafel Ganzenbord
Om de feestvreugde aan tafel nog wat te verhogen bedacht ik een tafel-ganzenbord. Dek de tafel met papieren kleden en bruin papier. Teken / schrijf hierop de nummers voor een groot ganzenbord. Bedenk hierbij vragen en opdrachten bijvoorbeeld: schuif je bordje 1 persoon door, open een Christmas cracker en trakteer iedereen op een drankje. Je kunt zelf zoveel mogelijk vragen bedenken en schrijf ze op een opdrachtenkaartje. Bekijk de hele uitwerking van het ganzenbord op de HEMA-blog





Voor deze blogpost maakte ik ook een aantal gezonde gourmet-gerechtjes waardoor je niet met de knoop los op de bank ploft. Heel verantwoord en ook nog eens erg lekker.

Ik hoop dat je net zo blij wordt van deze blogpost als ik.


De groetjes!

3 opmerkingen: