Flinke Favorieten Winter Editie



Het is natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd om nu nog eens met deze blogpost over de Flinke Favorieten Winter Editie te komen. Afgelopen weekend was de kerstmarkt op het Flinkeboskje in Hemelum en je hebt wat gemist als je er niet bij was. Daarom heb ik zaterdagmiddag voor jullie in beeld gebracht zodat kun je er voor volgend jaar rekening mee houden in je agenda.





De locatie van it Flinkeboskje in Hemelum is al prachtig, maar in kerstsfeer ligt er een laagje goud overheen. Samen met de meisjes, Wopke en Neeltje met haar man en dochter reden we naar Hemelum. Brandende houtkachels, balen stro, warme dekens, streekproducten en de geur van glühwein, perfect om maximaal in de kerstsfeer te komen.

Had je nog geen kerstboom? Dan kon je bij aankomst een mooi exemplaar uitzoeken. Voor de versiering en verdere aankleding van je kersthuis kon je je hart ophalen bij de verschillende kraampjes.





Het was dringen geblazen bij de foodtruck van Hungry Little Basterds voor een kommetje dampende homemade pompoensoep of een broodje hotdog gebakken op de green egg.





De meisjes deden een workshop sneeuwpoppen van een tennissok maken, zodat Neel en ik even sjaals konden proberen bij Sterk & sVeer. Wopke had zijn baard laten staan om hem te laten trimmen bij de barbershop. Helaas waren de weersomstandigheden te nat en koud, waardoor de baard niet onder handen kon worden genomen.



Binnen in de schuur knetterde het vuur van de haard. De meisjes kregen een beker warme choco met slagroom, wij dronken een glas glühwein en Wopke haalde nog een paar speciaal biertjes bij de kraam van de Hollandse Kus. Eigenlijk hoef je helemaal niet ver weg voor de perfecte kerstmarkt.

Maar dat doe ik toch! Morgen ga ik over de grens, flink wat kerstsfeer opsnuiven in KEULEN! Wil je weten met wie ik ga? Volg mijn reisje naar Keulen op Instagram.

5 opmerkingen:

  1. Mooi vastgelegd Wimke! Woonde ik maar dichterbij...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Snap ik Marleen, het is hier prachtig! Dank je wel voor je complimenten xx

      Verwijderen
  2. Dank voor dit heerlijke sfeerplaatje! Tot in 2016, gaan we (samen) mooie dingen doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor dit heerlijke sfeerplaatje! Tot in 2016, gaan we (samen) mooie dingen doen!

    BeantwoordenVerwijderen