Origami lichtjes vouwen


Volgend weekend gaat de klok weer een uur terug (trucje als je het even niet weet, ik gebruik altijd deze zin; fall back en spring forward). Fall (herfst) back, een uur terug dus. Ik hou van sfeerverlichting, kleine lampjes, gezellige kaarsjes en snoeren kerstversiering hangen hier het hele jaar door in huis. Omdat onze slaapkamer weinig sfeerverlichting en kleur heeft, vouwde ik kleurige origami-lampionnetjes. Hieronder heb ik stap voor stap uitgewerkt hoe je de lampionnetjes vouwt.




Voor de verlichting gebruikte ik een pakje kerstverlichting (HEMA). Ik gebruikte de led-verlichting omdat deze lampjes kleiner zijn en de lampionnetjes er goed overheen vallen. Druk de lampjes in het gaatje waarmee je de lampionnetjes opblaast. 



Kijk eens hoe mooi en sfeervol. Ik ga nog eens 20 lampionnetjes vouwen om ook een lichtslinger te maken voor Bente haar nieuwe kamertje. Je kunt deze lampionnetjes ook gemakkelijk met kinderen vanaf 8 jaar vouwen. Leuke herfstvakantie-tip!

Fijne dag!

13 opmerkingen:

  1. Super leuk! Dat ga ik proberen. Welk formaat papier gebruik je?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee zeg!
    En je kunt lekker afwisselen door verschillende papiertjes te gebruiken.
    Bedankt voor de tips en uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze zijn echt heel leuk! DIt ga ik even onthouden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ahw, wat een leuke en lieve lichtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er echt zo leuk en fleurig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wimke wat een goed idee! Dat wordt er eentje om zeker te gaan maken! Bedankt voor het delen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog een onthoud tip: korte broeken, korter slapen; lange broeken langer slapen. Dus dit weekend een uurtje langer in bed...ps mooie slinger. Groepjes Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi
    Komen de blaadjes ook uit HEMA ?

    BeantwoordenVerwijderen