Kralen maken en nog meer


Het was zo'n herfstvakantie waarbij de meisjes 's ochtends vroegen: 'wat gaan we vandaag maken'? En we hebben wat afgeknutseld deze dagen. De origami-lampionnetjes, een blog voor Bloesem en een paar sinterklaas-blogs voor HEMA. We hadden het best druk met de zelfmaak-blogs, maar dat hebben de meisjes niet gemerkt. Ze mochten bij de kringloopwinkel een bord uitzoeken (want ik zocht naar een meidenkast voor het kamertje van Bente, welke ze niet hadden) en deze met porseleinstiften tekenen en afbakken. 



Na de beschilderde borden maakten ze zelf kralen van boetseerklei. Van de klei rollen we bolletjes en steken met een satéprikker een gat voor de de draad. Laat de kralen een nacht laten drogen en dan kan het schilderen en versieren beginnen. Zet er een potje glitter naast en je kralen (en huis) krijgt een subtiel laagje glans. 



Nu hebben we deze vakantie wel meer gedaan dan fröbelen met klei en vouwpapier. We gingen er ook op uit. Samen met de meisjes bezochten we de werkplek van Wopke in Groningen (kijk op mijn Instagram voor de foto's) en nam ik de meisjes mee op hun eerste excursie naar Ikea. Een mooi uitstapje om tijdens de herfstvakantie te maken, want we waren niet de enigen met dit idee. Omdat Bente een nieuwe kamer krijgt waren we (nog steeds) op zoek naar een kast. Natuurlijk kwamen we thuis zónder kast, maar wel met veel andere Ikea-spullen.  

We sloegen deze vakantie het zwembad even over. Bente trok vrijdag haar feestkleding aan en ging op date met Wopke naar de bioscoop. Madee en ik zaten front row in de love-seat bij de theatervoorstelling: Raad eens hoeveel ik van je hou. Het was weer een fijne herfstvakantie. Heb jij een leuk uitstapje gedaan met de kinderen? 

Fijne zondag!

4 opmerkingen:

  1. Nou dat klinkt als een zalige vakantie. Op naar de kerstvakantie 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie vakantie en een leuk idee (kralenketting zelf maken). :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Wimke, mag ik vragen welke porseleinstiften jij gebruikt? Lijkt me zo leuk om ook met onze oudste te doen..! Groet, AnneR

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Wimke, mag ik vragen welke porseleinstiften jij gebruikt? Lijkt me zo leuk om ook met onze oudste te doen..! Groet, AnneR

    BeantwoordenVerwijderen