Oogsten


Het is weer de tijd om ze zelf te plukken: appels, peren en pruimen. En vers geoogst smaken ze toch het allerlekkerst. Je moet er even wat voor doen, maar dan heb je ook wat. Ik zag bij mijn vader op Facebook een berichtje: 'appels en pruimen gratis af te halen, wel zelf plukken'.




Met Madee en haar vriendinnetje reed ik naar Bozum, waar mijn ouders wonen. De trap stond al in de tuin. Naast appels plukten we ook de pruimen. Vorig jaar schreef ik ook een blog over het plukken van appels uit de tuin van mijn ouders. We maken er een jaarlijks ritueel van. 




De oogst: een grote tas vol appels en een emmertje vol met pruimen. En nu ik bezig ben met het maken van deze blogpost staan de pruimen op het vuur te pruttelen. Het ruikt goddelijk, ik maak er een chutney van, het recept zal ik binnenkort met jullie delen. Heb jij een goed idee of lekker recept voor de appels? Ik kan natuurlijk deze crumble maken, maar ik zit meer in een jam en chuntney-fase. Tips zijn welkom op tolsmawimke@gmail.com.

Heb jij een leuke tip voor een fruit- of groentepluktuin? Ook deze mag je me mailen, dankjewel.


Je kon tot vandaag meedoen met de Labello-giveaway. De gelukkigen zijn: Stephanie, Verie, Dianne, Marije en Chateligne willen jullie je adres naar mij mailen (tolsmawimke@gmail.com) dan komt het Labello-pakketje zo snel mogelijk naar jullie toe. Veel plezier ermee!

Een fijne week gewenst

4 opmerkingen:

  1. Wij moeten nog beginnen met "oogsten", druiven zijn er in overvloed. Maar van de appels is, denk ik, meer dan de helft afgewaaid tijdens de zomerstorm.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een luxe om dat zo bij je vader te kunnen plukken. geniet van dat lekkers. Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk zo'n tuin!! En ben benieuwd naar je recept :) Ben ik trouwens de Stephanie die het Labellopakketje gewonnen heeft?? x

    BeantwoordenVerwijderen