Planten en vakantie


Voordat we met vakantie gaan brengen we altijd de sleutel bij vrienden die ook nog eens vlakbij wonen. Ze passen op de konijntjes, zorgen ervoor dat de post gesorteerd is en onze container wordt geleegd. Fijn om te weten vanaf ons vakantieadres dat thuis alles goed geregeld is. Maar wat doen we met de planten?



Zielige Gatenplant

Dit jaar had ik één plantenzorg, de peuter-Pilea. Deze kon ik niet twee weken alleen achterlaten in een leeg huis. De Pilea heeft namelijk aandacht nodig en ging twee weken naar mijn ouders. De achterblijvers gaf ik wat extra water met de hoop op overleving. Cactussen overleven overal, maar de achtergebleven Sanseveria was bij thuiskomst niet meer op haar mooist, dat was een mooi moment om frisse nieuwe planten in huis te halen.  

Je hebt bij onze plantenwinkel zo'n speciale hoek met zielige planten, planten die niemand wil hebben. Deze kun je voor een paar euro meenemen. Voor nog geen 5 euro nam ik de grote uit elkaar gevallen Gatenplant mee. Ik lapte de plant op door de bladeren bij elkaar te binden, gekneusde bladeren verwijderen en een opfrisser met de plantenspuit. Ik deed de plant in een grotere pot beetje voeding erbij en je herkend hem nu al niet meer terug! Het voelt als een hele goede daad. 



Ogreen Clean Machine

Voor op kantoor heb ik een Ogreen Clean Machine, de Clusia (maar liefst goed voor 30M2 schone lucht!), neergezet. De planten van Ogreen geven aan welke vervuilde stoffen ze absorberen en daardoor krijg je een schonere lucht, wat weer heel goed is voor de creativiteit. De werkkamer vond ik de perfecte plek.

Voor onze volgende vakantie zal ik onze buur-vrienden vragen om ook op een plantenfamilie te passen en ze een dagelijkse een beetje liefde te geven. Moet goed komen.

Fijne zondag!


Het bloempotje van Helbak is een aandenken van vakantie.

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie keurrijke foto's! Vind de ogreen clean planten ook heel leuk, kwam ze laatst ook al een keer tegen op een blog, leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een goed initiatief van die plantenwinkel! Zelf kan ik echt niet heel goed omgaan met planten. Heb nu een aantal vetplantjes in huis en ik moet zeggen het groen leeft meteen je huis op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke foto's! Zo vrolijk allemaal

    BeantwoordenVerwijderen