Show your Plant Gang & Art


Toen ik het nieuwe thema van Urban Jungle Bloggers: 'Show your Plant Gang'  zag, was ik bijna in staat om een hele nieuwe collectie planten aan te schaffen. Een mooie serie cactussen die perfect matchen in allemaal dezelfde terracotta potjes. Omdat we geen sidetable, dressoir of schoorsteenmantel hebben waar ik deze serie op zou kunnen zetten liet ik het hierbij. Ik scharrelde mijn kleine verzameling planten bij elkaar en zette de ‘gang’ voor de kunstmuur in de kamer. Een paar cactussen, wat kruidenpotjes met Munt en Koriander (mag je dit kamerplanten noemen?), een baby-Pilea, een oeroude Sanseveria van mijn vorige werkgever, een mini-Varen en een gehavende Medinilla omdat ik haar eens vergeten ben water te geven. En dan te bedenken dat ik een paar jaar geleden helemaal geen planten in huis had. Mijn favoriete kamerplant is de gekregen Pilea. 





Net als de planten komen er steeds meer kunstwerken in huis. Ik heb hier een ideale wand voor gecreëerd waar ik (van mezelf) betonspijkertjes in mag slaan en lijsten ophangen. Wanneer ik alle lijsten van de muur zou halen is gatenkaas en hang ik er maar snel weer wat voor. De zelfportretten maakten Bente en Madee voor een nieuw blog voor HEMA (binnenkort hierover meer), de roze poster van de citroen is van Darling Clementine en kocht ik vorig jaar bij Flavourites live. De gestempelde vruchtjes is het resultaat van een diy-blog en de kleurrijke lino-afdruk van de das en het vosje maakte de Friese Jamilla


Bekijk ook eens mijn eerder geplaatste blogs voor Urban Jungle Bloggers. Wil jij ook Urban Jungle Blogger worden, kijk dan hier

Xx Wimke

4 opmerkingen:

  1. A wonderful and colourful plant gang!! Thanks for joining us again:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een vrolijke verzameling van planten, krukjes en lijsten, staat heel gezellig zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi zo'n persoonlijke plant gang op krukjes en met mooie kunstwerken aan de muur, Wimke! Veel beter dan een perfecte cactus verzameling in perfecte potjes enzo. Erg leuk dat je weer mee doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wimke, wat hebben jullie een leuke plantenbende! Mooi gepresenteerd zo op al die krukjes voor de kunstwand! Top! Inmiddels heb ook ik voor het eerst meegedaan met Urban Jungle Bloggers :-)
    Een geweldig initiatief van Igor & Judith!

    BeantwoordenVerwijderen