Kleur! Een boek vol tekeningen








De schooldag voor Hemelvaartsdag kreeg ik van juf weer een plastictas vol met knutselwerkjes van de meisjes mee. Thuis plakte ik ze op de tekeningenwand en na een tijdje gooi ik ze bij het oud papier of de meisjes nemen ze mee naar hun kamertje. De stapel met knutselwerkjes en de muur met tekeningen wordt steeds groter. Het werd tijd om hier iets mee te gaan doen. Een tijdje geleden had ik als eens het idee van Mama van Vijf genoemd. Heel simpel maak een foto van de kindertekeningen en maak er een fotoboek van. We gingen op zoek naar alle rondzwervende tekeningen in huis. Maakten een selectie welke tekeningen we mooi genoeg vonden voor het boek en ik maakte foto's. 

Bij CEWE fotosevice hebben ze een heel handig fotoprogramma waarbij je de hele map met foto's van de tekeningen in 1 klik kunt uploaden en plaatst ze  ook meteen in de goede volgorde in het XL fotoboek. Ik koos ervoor om elke tekening een volledige pagina te geven. Ik vond het leuk om tussen de tekeningen door ook een aantal mooie foto's van de zusjes te zetten. We hebben nu een te gek inkijkexemplaar van de mooiste kindertekeningen. Nu sparen we de volgende werkjes weer op voor het volgende boek.

7 opmerkingen:

  1. Wat een gaaf idee! :) Zo word het ook niet zo `letterlijk` dik boek! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee zeg!
    Zo kun je de tekeningen op een gegeven moment toch weggooien (anders krijg je er zo veel) maar bewaar je de mooiste toch. Erg leuk.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend goed idee!
    Hier ligt het nu allemaal in dozen, maar een boekje neemt natuurlijk veel minder plek in beslag.
    Groetjes,
    Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  4. TOP, wat een idee!!! Ons huis is volgens mij 5cm dieper komen te liggen door alle bewaarde tekeningen en knutselwerkjes dus dit idee komt hier goed van pas :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat er mooi uit! Het lijkt een echt prentenboek!
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. echt een topidee. En de kracht is om het gewoon te doen. Superleuk! x

    BeantwoordenVerwijderen