A plant from a friend




Offer a Plant to a Friend is het thema van Urban Jungle Bloggers. Toen vrijdag een bijzonder plantje bij de post zat heb ik besloten het thema iets te wijzigen: A Plant from a Friend.




Op Pinterest heb ik het plantje menig keer gepint. Maar waar is deze Pilea oftewel de Chinese Moneyplant te koop? Ik ben hem nog nooit tegengekomen in de bloemenwinkel of de grotere tuincentra. Totdat ik op Instagram het plantje voorbij komen. Mijn social media vriendin Saskia was stekjes aan het maken van de Pilea. Saskia was zo aardig om een baby-stekje voor me te kweken en naar me op te sturen. En wat ben ik er blij mee! Saskia zegt dat de Pilea niet in de zon mag staan, 1 keer per week water geven en veel liefde geven. Dat moet we lukken. Grow Pilea Grow!

4 opmerkingen:

  1. Schattig! ( het blogje en de foto's)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Pileatje heeft het naar het zin bij jullie! Volgend jaar kunnen jullie vast ook stekjes uitdelen, wat betreft doet het plantje zijn bijnaam friendshipplant eer aan.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was de pilea maar te koop, vind het een schatje. pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vroeg me dit laatst inderdaad ook al af! Ik zie ze bij wel steeds voorbij komen, maar in de winkel heb ik ze nog nooit gezien.. :( Dus als iemand een stekje over heeft...?

    BeantwoordenVerwijderen