Elsa en Anna


Elsa en Anna; dan weten we wel over wie we het hebben toch?! Ik moet bekennen dat Frozen één van mijn mooiste Disney-films is. Alleen al de titelsong 'Let it go' bezorgt mij kippenvel. Bente en Madee spelen vaak Frozen. 'En dan ben jij Anna en ik Elsa', beveelt Bente. Madee vindt alles goed, als Bente haar zou vragen om sneeuwpop Olaf te spelen zou Madee het ook goed vinden. 'En dan deed ik mijn kroon op en jij je cape om voor de kou...'. Madee krijgt de poncho om die mijn beppe voor haar haakte. Zo kunnen ze zich hele middagen vermaken in hun kasteel op de slaapkamer en ik luister stiekem mee. 








Mijn beppe haakte twee poncho's voor de meisjes. Ze maakte eerder al twee prachtige dekens (bekijk ze hier en hier) en wilde wel eens wat anders haken. Ondertussen haakt ze ook nog een paar poncho's voor Ghana.

De kledinghanger met het gezichtje, welke een hele coole blikvanger is voor de kinderkamer, is van Red Hand Gang. Over de maakster Abi van deze kledinghangers las ik eerder een mooi interview op Folksy blog: Meet the maker en de foto's van het interview zijn schitterend!
PSikhouvanjou verkoopt de Red Hand Gang kledinghangers in haar webshop.

Wat ik nog wilde vragen: wat is eigenlijk jullie favoriete Disneyfilm?

Een fijne dinsdag!

15 opmerkingen:

  1. Wouw wat maak je toch geweldige foto's echt geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar! Mijn dochter speelt ook Elsa en Anna met haar vriendinnetjes:) favoriete Disney film: Brother Bear!! Echt top film;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh maar Brother Bear kennen wij nog niet! Dank voor de tip!

      Lfs Wimke

      Verwijderen
  3. Oooh jaa, hier ook Frozen voor en na, maar Rapunzel schijnt nog mooier te zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk is dat he Marjon! Jaah Rapunzel, schitterend. Madee vindt die ook te gek. Het kijken ook zeker waard

      Verwijderen
  4. Bij mij en onze dochters is Frozen ook favoriet, al twijfelt de jongste tussen Assepoester en Frozen. Een jaar of acht geleden werd hier alleen maar Cars gekeken door de oudste twee (jongens).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Assepoester! Jeugdherinnering, wat leuk! Die kunnen wij ook wel weer eens gaan kijken, want volgens mij hebben wij de Disney versie nog niet gezien! En Cars.. helaas, wij hebben alleen meiden :(

    Lfs WImke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Frozen hebben we hier nog niet gezien. Bedankt voor de tip! Ikzelf vind "Maleficent" erg mooi, dat is een live-action remake van de Walt Disney film Doornroosje. Deze film is alleen niet echt geschikt voor jonge kijkers... voor 12+ en de papa's en mama's ;-) Maar wel erg mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt als een film die ik ook erg mooi zou vinden! Ik ken hem nog niet, maar ik ga hem zeker kijken! Ik laat het je weten wat ik ervan vindt.

      liefs Wimke

      Verwijderen
  7. Hier is Frozen ook een hit, maar wat ik echt een aanrader vind: de Cinderella film die nu in de bioscoop draait, ook van Disney maar dan een speelfilm in plaats van een tekenfilm. Echt prachtig gemaakt, mijn dochters van net 5 en net 7 hebben genoten en ik ook! Als grote bonus krijg je voorafgaand aan de film een Frozen filmpje van ongeveer 10 minuten te zien, geen stukje uit de film maar nieuw materiaal, als publiekstrekker bedoeld denk ik, en met succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooh wat een goeie tip! Vond jou dochter van 5 jaar het ook goed volhouden? Ik ga even de trailer bekijken :)

      XX Wimke

      Verwijderen
    2. Ja, mijn dochter van 5 vond het heel leuk en niet te lang of te eng. Op een gegeven moment gaat de moeder dood, maar daar wordt allemaal niet zo'n drama van gemaakt, ik gellof dat ikzelf het zieliger vond dat mijn dochters....

      Verwijderen
  8. Beautiful pictures :)
    Kisses
    Maria

    http://blogdababym.blogspot.pt/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful pictures :)
    Kisses
    Maria

    http://blogdababym.blogspot.pt/

    BeantwoordenVerwijderen