Dekentje van beppe


Ik ben vernoemd naar mijn beppe (oma) Wimke. Best een aparte naam, je hoort hem eigenlijk nooit. Hoe ouder ik word, des te mooier ik mijn naam vind. Mijn beppe Wimke is al 92 jaar en mijn creativiteit heb ik vast van haar. Want haken en breien kan ze als de beste!

Laatst gaf ik mijn beppe haakgaren voor haar verjaardag met de vraag om er een mooi bank-dekentje van te haken. Na 2 weken belde ze me op dat het dekentje klaar was. Eigenlijk wilde ze nog wel een dekentje haken. Dit keer moest het maar een bedsprei worden. Dan had ze wat te doen. Niet dat mijn beppe zich verveelt, want ze zit op gym, doet actief aan rummikub, puzzelt en zit bij de vrouwenvereniging. En daarnaast haakt ze graag. Het dekentje is nu klaar en is weer een erg mooi exemplaar geworden. Misschien ga ik haar vragen of ze ook nog een sprei voor een tweepersoonsbed wil haken.

Fijne dag!

8 opmerkingen:

  1. Wauw wat knap van je beppe zeg! :) Het is erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Die sprei haken wil ze vast wel! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi. En wat prachtig om zulke dekens te hebben, bewaren en koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat bijzonder dat je nog een oma hebt, koester het maar! Leuk ook dat ze die dekentjes nog kan maken, ze zien er prachtig uit. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien kan ze twee eenpersoons dekens maken. In bijpassende kleuren. Kun je ze overal gebruiken. Ja, als ik zo'n Beppe had mocht ze ook haken. Heerlijk, en zo mooi van kleur is deze.

    BeantwoordenVerwijderen