Havermout-bananenkoeken voor een marathon

 

Een marathon wandelen, wanneer ik dat besloten heb weet ik niet meer. Maar morgen is het dé dag. Het wordt een hele uitdaging, want ik heb niet getraind. Ik loop wel eens naar de brievenbus en soms lopen we de Ruterpolder (van 4 km) in IJlst om.

Aan de voorbereiding van vandaag kan het niet liggen. De wandelschoenen staan klaar, voldoende energierepen, extra blarenpleisters en de meisjes logeren 2 dagen bij pake en oma voor het herstel. En voor de lekkere trek onderweg bakte ik gezonde bananen-havermoutkoeken. Op basis van dit recept van Culy maakte ik een variatie. 

Wat heb je nodig (10 koeken):
2 rijpe bananen (mogen een beetje bruin zijn)
100 gr. havermout
2 eetlepels geraspte kokos
1 theelepel kaneel
1 eetlepel honing
snuf zout

Wat moet je doen:
Verwarm de oven voor op 175 graden. Leg bakpapier op de bakplaat en schep met een (ijs)lepel bollen havermout-mengsel en druk de koeken plat. Doe de koeken ongeveer 20 minuten in de oven. Als de koeken mooi bruin zijn kunnen ze uit de oven. Af laten koelen en morgen meenemen! 

3 opmerkingen: