Almost 34



Heel veel wensen zijn vandaag van mijn wishlist afgestreept. Ik hou een lijstje bij. Een lijstje van spullen die ik heel graag zou willen hebben. Soms koop ik zelf wat, maar ik vraag de meeste spullen voor mijn verjaardag, Moederdag, sinterklaas en aan de kerstman. De lijst is heel lang en ik weet ook altijd wat te vragen. Ik snap ook nooit als mensen zeggen; ik weet niks te vragen. Maar vandaag vierde ik alvast mijn 34ste verjaardag (ik ben officieel 17 juni jarig) en kon ik afstrepen de IXXI (!), mijn eerste Jamie Oliver Kookboek (15 minutes), de tuinkruidenkas van Ikea, een bruin schapenvacht en een Muuto hanglamp. Je hoort mij voorlopig niet meer :). 

Stroopwafeltaart
En we vierden natuurlijk Vaderdag. Voor de allerliefste vader maakten de meiden een supersnelle stroopwafeltaart. 

Wat heb je nodig:
2 pakken stroopwafels
500 ml slagroom
2 zakjes vanillesuiker
2 zakjes klopfix
200 gram monchou (zacht en luchtig)
karamelsaus (Van Gilse)

Verbrokkel 1 pak stroopwafels. Dit kan handmatig maar kan ook met de keukenmachine. De brokjes moeten niet te klein zijn. Meng dit met een flinke scheut karamelsaus. Doe dit mengel in een taartvorm en druk je bodem van verkruimelde stroopwafel goed plat met de achterkant van een lepel.

Klop de slagroom met de klopfix stijf. Let op, je monchou moet op kamertemperatuur zijn. Mix de monchou met de suiker. Zodra de monchou wat zachter en gladder wordt spatel je de monchou door de geslagen slagroom. Stort dit mengsel op de stroopwafelbodem en zet het minimaal een uur in de koelkast. Voordat je de taart serveert verkruimel je ruimschoots stroopwafels over de taart en schenk er nog wat karamelsaus over. Zeker weten dat deze taart een succes is!

11 opmerkingen:

  1. Aiiii.... Dat klinkt als een zeer gevaarlijke taart.... Die MOET ik een keertje maken!
    Groetjes Maaike | www.gekkiggeitje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh heerlijk die taart! Wat een gezellige foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alvast gefeliciteerd!
    Wat ziet dat er gezellig uit zeg.
    En die taart ga ik zeker eens proberen. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk, alvast gefeliciteerd!
    Ik hou zelf ook altijd een lijstje bij met wat ik graag nog wil hebben. Maar meestal zijn deze dingen te duur om aan één persoon te vragen dus moet ik alsnog iets anders bedenken haha.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alvast gefeliciteerd! Zo te zien hebben je dochtertjes het taarten bakken met de paplepel ingegoten gekregen, leuk! de stroopwafeltaart lijkt me goddelijk mmmmm. Fijn dat je weer wat mooie spullen van je lijstje kunt wegstrepen.
    Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alvast gefeliciteerd! die stroopwafel taart lijkt mij heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. HiEpErDePiEp... HOERA! Proficiat Wimke en een hele fijne verjaardag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd. Wat ben je nog heerlijk jong.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh dit verzacht mijn ik-heb-voorlopig-nog-geen-oven-verdriet! Dank!

    BeantwoordenVerwijderen