Pompoencake met hazelnoten


De herfst is het enige seizoen die zijn afspraken nakomt. Heerlijk vind ik dat. Het is mijn favoriete tijd van het jaar. De kleuren buiten zijn nu op hun mooist en seizoensproducten het lekkerst, zoals pompoenen. Je kunt me wakker maken voor een stevige pompoensoep, pompoencurry of pompoencake! 



Vorige week werd er op de deur geklopt (sinds de verbouwing doet onze bel het niet). De postbode stond voor de deur met een enorme doos met de afzender Disney Inspired met daarin een enorme pompoen, een uitsteeksetje en sjablonen om een pompoen uit te hollen voor Halloween. Nu doen wij niet mee met de Halloweentrend, wij lopen 11 november en zingen een liedjes voor veel snoep, maar een pompoen uithollen in de herfstvakantie is natuurlijk wel erg tof om te doen. 



De kinderen holden dus de pompoen uit en ik deed hetzelfde met en kleine pompoen. Ik bakte voor KreaDoe een pompoencake met geroosterde hazelnoten. En echt, een cake met een halve kilo pompoen erin is echt heel smeuïg. De toplaag met boter, poedersuiker, roomkaas en hazelnoten is verplicht! Ga naar de site van KreaDoe voor het recept.

Een gezellig weekend, je kunt ons vinden in het bos!

Groetjes



Ik maakte deze pompoencake voor de blog van KreaDoe. KreaDoe is een creatieve beurs in de Jaarbeurs Utrecht van 2 tot en met 6 november. In aanloop tot de beurs komen er vier blogs van mij online. Dit was mijn vierde en laatste blog. Een mooie samenwerking!

1 opmerking:

  1. Ziet er heerlijk uit! Prachtige foto's heb je er ook van gemaakt zeg. :) Ik ga het recept even checken, want wil deze herfst echt wat gaan doen met pompoen.

    BeantwoordenVerwijderen