Stempelen met bloemen


Het is alweer een paar weken geleden dat ik een houten kistje van mooiwatbloemendoen.nl toegestuurd kreeg. Een mooi cadeautje via de post. In het kistje zat een verse hortensia, aquarelpapier, een blanco notitieboekje, een hamertje en een beschrijving hoe je moet stempelen met bloemen. 


En stempelen met bloemen is ook heel leuk een eenvoudig. Ik begon meteen met het stempelen van de geleverde hortensia. Zo werkt het: je knipt de bloemen af bij het steeltje. Leg de bloemen op het aquarelpapier en daaroverheen een vel keukenrol. Sla met de hamer op de blaadjes van de bloem. Liever niet op het steeltje, dat is te vochtig en wordt niet mooi. De kleuren van de hortensia bleven trouwens niet mooi blauw, eerder een beetje bruin. Het effect was wel te gek. 


Ik deed een rondje door de tuin en vond Klaprozen en Korenbloemen. De Klaprozen hebben erg veel pigment in de bladeren, dat hier het effect met het stempelen erg mooi werd. 



En ik ging nog even door met het stempelen van de Korenbloemen. Dit is mijn favoriet. Een mooie subtiele blauwe kleur geeft het blaadje af. De blaadjes van de Korenbloem timmerde ik dus onder een stukje keukenrol op het notitieboekje. Klaar om cadeau te geven.



Vanaf morgen begint mijn mooie drukke weekend. Morgen ga ik alvast naar de vt wonen & designbeurs. Ik mag hier een ruimte inrichten bij de Flexa-stand. Ik ben hyper en vind het reuze spannend! Wanneer je volgende week naar de Woonbeurs gaat, kom vooral even langs bij de Flexa-stand.

En de rest van het weekend, zaterdag ben ik samen met Elske te vinden op het Snorfestival in Utrecht en zondag ga ik met Neeltje naar de kofferbakmarkt op de Flinke Flea Market. Misschien kom ik je nog tegen! (O, ja de rest van de week ben ik trouwens lekker thuis :).

Alvast een fijn weekend!

Wimke

3 opmerkingen:

  1. Oh wat gaaf! De foto's alleen al zijn het stempelen waard. Prachtig! Succes met de stand. gr. Jeske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi! Wat een schitterende kleuren! Hoe zorg je er voor dat de kleur er goed op blijft zitten en niet bruin wordt? Doe je er vernis of blanke nagellak over?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Wimke,
    We gaan zaterdag naar de woonbeurs en we gaan je zeker even op zoeken!
    Groetjes,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen