Flea Market


Al een paar weken verzamelen Neeltje en ik spullen voor de kofferbakmarkt. We zochten kleding uit, Pilea-stekjes werden gekweekt en de boekenkast is uitgemest. Gisteren was de Flinke Flea Market waar we om 8:00 uur (!) na een stevig kop koffie in de Mini naartoe vertrokken. De weersvoorspellingen waren zo slecht, maar wat zijn we blij dat we toch gegaan zijn. Tussen de buien door verkochten we onze spullen aan de enthousiaste bezoekers. Dit was onze eerste ervaring met een kofferbakmarkt en zeker niet onze laatste. 








Om 10:00 uur was het startschot voor de markt en de regen kwam met bakken uit de hemel. Gelukkig werd het rond 11:30 uur wat droger. We openden de kofferbak en dropten onze spullen op het kleed. Als zoete broodjes verkochten we de Pilea-stekjes. Maar ook de kleding is goed verkoopmateriaal voor een kofferbakmarkt. Stapeltjes kleding werd meegenomen naar het toilet om even te passen. Het is zoveel leuker om via de kofferbakmarkt te verkopen dan via Marktplaats. Je ziet meteen wie je blij maakt met jou vroegere favoriete jasje. En soms staat het de ander leuker dan jou.




Ik word altijd erg blij van originele ideeën van kinderen op markten en events. Zoals deze kinderen hadden speciaal voor de markt thuis zaadjes gezaaid en een bloemenpluktuintje gemaakt. Voor 4 euro kon je een groot veldboeket kopen welke vers geplukt uit eigen tuin kwam. 




Op de momenten dat we even bij onze kraam weg konden, haalden we en kop koffie, een puntzak (zoete aardappel)patat of keken we even rond bij de andere kofferbak-verkopers en bij het prachtige winkeltje Sip en Clara. Sip en Clara is de winkel vol met vintage woonaccessoires op het terrein van de Flinke Farm. 






Het ondernemerschap zit er bij onze meiden ook al vroeg in. Bente, Madee en Lycke wilden lekkers verkopen op de markt. Zaterdag stonden ze in de keuken om brownies en cupcakejes te bakken en bedachten de naam Brownie Queens. Met een professioneel Brownie Queen-logo verkochten ze zelfgebakken brownies en cupcakejes samen met een bekertje limo voor 1 euro. 






Iedere maand ga ik met de Mini op pad, op zoek naar de leukste hotspots van Nederland. Gisteren stond ik met mijn gevulde bolide bij de Flinke Farm. Waar ik volgende maand naartoe ga is nog een verrassing.

Heb je de Flinke Flea Market gisteren gemist of je vond het weer te slecht? Zondag 25 september is er een herkansing en grote kans dat Neeltje en ik er weer bij zijn. 




Deze blog maakte ik in samenwerking met Helder. Ik ben blij met onze samenwerking en enthousiast over hun werkwijze. Ben je op zoek naar een (lease)auto, maar zie je door de bomen het bos niet meer? Echt, ga even kijken op hun site. 

Fijne week!

2 opmerkingen: