Op pad met Helder


Uittips vind ik het leukste onderwerp van mijn blog. In ieder geval om te maken. Steeds op zoek naar mooie plekken, eettentjes, citytrips, markten en pluktuinen. Mijn camera krijgt vaker een eigen plekje in de auto. Want stel je voor dat ik een mooie plek mis! Zo was ik erg blij dat ik mijn camera mee nam naar de Streekboer of die keer naar het privéstrand in Stavoren. Wat mijn uittips nog leuker gaat maken is mijn nieuwe bolide! Een tijd terug werd ik benaderd door Helder of ik met ze wil samenwerken. (Even ter info, ik werk samen met partijen waar ik een goed gevoel bij heb en kijk naar de mogelijkheden voor mijn blog. Als het niet goed voelt of niet past bij mijn blog, doe ik het niet). Toen ik de website van Helder bekeek was ik blij verrast. Zo gemakkelijk is in beeld gebracht hoe je een auto kunt leasen. Geen gedoe, voor een vast bedrag per maand en zonder die irritante kleine lettertjes. Handig als je net als mij ZZP'er bent. 



Ik testte dus eerst hun website. Kop koffie erbij en eens kijken wat ik in een auto zoek. Ik wil een auto waarbij Bente en Madee op de achterbank passen, waarmee ik veilig door Nederland kan crossen en die ook nog eens een blikvanger is. Mijn wensen gaf ik online door en de volgende dag belde William, mijn eigen Car Coach van Helder. William ging dus voor mij op zoek naar een auto die bij mij past. Ik heb nul verstand van auto's, dus erg fijn dat ik zelf niet het speurwerk hoef te doen.



William zocht drie auto's voor mij uit, een zwarte Fiat 500 (jeej), een rode Mini Clubman (ruim!) en een donkerbruine Mini-One (!!!!). Of ik even wilde aangeven in welke auto ik een proefrit zou willen maken. Daar hoef ik niet lang over na te denken. Doe ze allemaal maar! Woensdag 6 juli was de proefrittendag. Samen met mijn William tourden we door Friesland in de Mini's en de Fiat 500 en maakten foto's van de pronkjes. 



En dan het keuzemoment, rapapapaaaaa...
Ik was op slag verliefd op de Mini One! Ik liet jullie op Instagram even in verwarring met de Fiat 500, welke ook wel een fotogenieke auto is. Maar de Mini-One dus, hij ligt als een blok op de weg (tis een BMW hè), hij is donkerbruin oftewel Iced Chocolate en heeft de mooiste velgen (alsof ik dit ooit zou zeggen!). Afgelopen vrijdag kon ik de Mini ophalen bij de dealer. Eerst nog even wat reclame van Helder erop plakken en gaan! Op naar toffe eettentjes, markten, citytrips in Nederland met een big smile! En de papieren rompslomp is voor Helder. Hoe lekker is dat.



En nu de Mini er is, dan moet er ook mee gereden worden! We deden even een tour door Friesland. We parkeerden bij Het Doris Mooltsje in Oudega, de oudste spinnenkopmolen in Friesland en een gouden watersportplekje. Ik was er nog nooit geweest ondanks dat het maar tien minuten van ons huis is. Er is nog zoveel moois te ontdekken.



Hoe onze samenwerking er uit gaat zien? Ik ga bijvoorbeeld in mijn Mini op zoek naar mooie plekken in Nederland, goeie eettentjes, markten, events en leuke steden. 

De Mini brengt me op 21 augustus naar de Flinke Flea Market bij It Flinkeboskje. Ik heb al flink wat spullen (woonaccessoires, kleding en boeken) verzameld om te verkopen. Dus heb je nog geen plannen, kom even hoi zeggen. 

Groetjes!
Wimke

3 opmerkingen:

  1. Heel gaaf, Wimke, een prachtige samenwerking en ik begrijp helemaal dat je voor de Mini One gekozen hebt, een top-auto en ik spreek uit ervaring! ;) :) Geniet ervan!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een toffe samenwerking! Ga zo ook even een kijkje nemen op hun site! Ben op dit moment nog bezig met mijn rijbewijs en wij hebben thuis geen auto, dus wil misschien ook een auto huren/leasen.. ;)

    Veel plezier met alle leuke ritjes in deze toffe auto!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf! Zo kun je gaan en staan waar je wilt en ons op de hoogte houden van de mooiste plekken. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen