Klaslokaal met vlinders


Steeds vaker wordt er door de kinderen boven gespeeld. Het voordeel daarvan is is dat de woonkamer er een stuk van opknapt. De bakken met Lego en Playmobil staan nu op de speelzolder, heel handig want dan hoeven ze de gemaakte kastelen niet steeds af te breken. Op dit moment is hun favoriete rollenspel; schooltje spelen. Het klaslokaal is de kamer van Bente en zij is ook meteen de strenge juf. 



Madee en haar vriendinnen zijn de kinderen in de klas en worden gedrild door Bente haar strenge manier van lesgeven. Het lijkt net als vroeger toen wij thuis schooltje spelen. Alleen mijn zus mocht juf spelen anders deed ze niet meer mee. Mijn zus is dan ook juf geworden. 



Vlinderposter winnen
Ik schreef deze blog voor Love Peace en Joy. En die prachtige vintage vlinderschoolplaat mag ik weggeven. Wat moet je er voor doen? Laat even een reactie achter op de site van Love Peace en Joy. That's all!

groetjes
Wimke

5 opmerkingen:

  1. Wauw wat een mooie poster! Ik ga zeker mee doen. Moest heel hard lachen om je 'mijn zus wou juf zijn anders doet ze niet mee'. Zo ging het bij vroeger thuis ook altijd haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super leuke blog. Ik speelde ook altijd schooltje, mijn vader is conciërge op een basisschool en die nam een groot, echt schoolbord mee, nou je raad het al. Man wat was ik trots. Geweldig leuk om te zien dat deze spelletjes nog gespeeld worden. Geniet ervan.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onze drie dochters delen een slaapkamer en spelen graag schooltje

    BeantwoordenVerwijderen