Mini sintsurprises


Ik kan met grote vreugde noemen dat ik klaar ben met mijn surprises! Het is altijd een laatste moment actie en dan komen de beste ideeën tevoorschijn! Dit jaar maakte ik een kaptafel voor Madee inclusief oogschaduw, lippenstift en blusher. Ik heb mezelf overtroffen dit jaar (al zeg ik het zelf). Ik zal vrijdag een foto posten van het resultaat op Instagram. Kun jij wel een beetje hulp gebruiken bij je last-minute-surprise? Ik maakte voor HEMA een aantal easy mini-surprises. 


Pietendoosjes van vilt. Je hebt hiervoor nodig: kartonnen rond doosjes, vilt, wiebeloogjes, lijm en een veer. Knip bruin vilt op maat van het doosje en plak deze rondom het doosje. Doe een andere kleur vilt (ik gebruikte paars) voor de pietenmuts. Leg het dekseltje op het vilt en knip een grotere cirkel uit het vilt en vouw de vilt om de deksel en plak vast aan de binnenkant. Maak een klein gaatje in de bovenkant en steek hier een veer door. Plak de oogjes erop en klaar is is je surprise.


Silhouet-cadeautje is te mooi om uit te pakken. Teken op zwart papier de omtrek van daken, bomen en vergeet de kerktoren niet. Knip de silhouet met een kleine schaar voorzichtig uit. Pak je cadeau in en plak het zwarte dorpje erop. Het mooist is als je een effen papiertje gebruikt. Tadaa!


Wat je nodig hebt voor dit pepernotendoosje: pepernoten (met strooimix), kartonnen doosjes, poedersuiker, schaaltje en kwast. Maak eetbare lijm van poedersuiker en een drupje water, dan kun je de pepernoten en snoepjes nog van je cadeautje eten. Plak hiermee de pepernoten en het strooigoed op het doosje. Laat de lijm een half uur drogen en dit heerlijke doosje is zeker weten een succes tussen alle andere cadeaus.


Heb je nog niet genoeg inspiratie? Op de blog van HEMA staan nog een paar mini-surprise ideeën. En vorig jaar maakte ik de megasnelle wortelsurprise, succes! 

Fijne Sinterklaasdagen!

2 opmerkingen:

  1. Wat een leukerds! Dat silhouetcadeaupapier is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Misschien ook leuk voor mezelf, want ik moet alles nog inpakken en een suprise bedenken... oh jee!

    BeantwoordenVerwijderen