Rommelige laagjestaart


Gisterochtend kreeg ik een appje van mijn moeder en zussen, lieverds gefeliciteerd alweer 2 jaar 'getrouwd'. Wopke en ik zijn niet echt getrouwd, maar hebben een geregistreerd partnerschap, wat bijna hetzelfde is als trouwen, maar dan zonder jurk, ja-woord en ringen. Trouwen staat nog steeds op mijn to-do lijstje. Maar deze trouwdag zonder ja-woord was ik vergeten (en Wopke ook..). 

's Middags was ik vrij en bedacht dat ik nog net genoeg tijd had om een feestelijke taart te maken voordat Wopke thuis zou komen. Een rommelige laagjestaart met slagroom en aardbeien, dat smaakt naar de liefde en de zomer!



Wat heb je nodig (4 personen):
- 4 plakjes bladerdeeg
- 1 ei
- 3 eetlepels suiker
- beker slagroom
- bakje mascarpone
- vanillesuiker
- aardbeien
- 1 reep pure chocolade




Hoe maak je de taart:
Verwarm de oven voor op 200 graden. 
Laat de plakjes bladerdeeg ontdooien op de bakplaat (met bakpapier) en prik er gaatjes in met een vork. Smeer de plakjes bladerdeeg in met een losgeklopt ei en strooi er wat suiker overheen. Zet de plaat ongeveer 15 minuten in de oven. 

Klop de slagroom op met de vanillesuiker en 2 eetlepels suiker. Klop de mascarpone los en spatel de de slagroom er doorheen. Snij een deel van de aardbeien in plakjes en smelt de chocolade au bain marie. 

Wanneer de plakjes bladerdeeg afgekoeld zijn, kun je beginnen met stapelen. 
Laagje bladerdeeg, mascarponemengsel, plakjes aardbei en begin weer met een plakje bladerdeeg. Eindig met een laag mascarponemengsel en leg hierop een aantal gehalveerde aardbeien. Maak de taart af door de gesmolten chocolade rommelige en lekker veel over de taart te schenken!

Vier de liefde en de zomer!


5 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd!
    Wat ziet het er heerlijk uit
    Groetjes
    Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd en wat ziet die taart er heerlijk uit zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! En wat ziet de taart er onwijs lekker uit!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat! De taart ziet er supertof uit! Jammer dat ik echt geen slagroom lust en manlief geen kaas...

    BeantwoordenVerwijderen