Bolletjesslinger




Je kent deze zelfmaker vast van Pinterest. Ik ook, maar had nog nooit de moeite genomen om het eens te proberen. Tijdens ons weekend in Boshuis Nij Hildenberg had ik wol mee genomen, maar geen haaknaald. Bente wilde graag knutselen toen Madee ziek op de bank lag. We namen een vork uit de bestek-lade, de bollen wol en een scherpe schaar mee naar de picknicktafel en maakten we mini-pompoms. Het is net zo gemakkelijk als het lijkt.

Zo maak je de mini pomponnetjes

Je neemt een draad van ongeveer 25 cm en laat deze tussen de middelste spijltjes van de vork bungelen. Neem een bol wol en wikkel de draad minimaal 30 keer om de vork om een mooi vol pomponnetje te maken. Leg een knoop van de losse draad die nog tussen de spijlen bungelt en knoop deze flink strak om het bolletje wol. Nu knip je de zijkanten van het pomponnetje los en knip je het bolletje in een mooie vorm. Om de pompom mooi vol te krijgen hang je het bolletje nog even 20 seconden boven stoom van bijvoorbeeld de waterkoker. Gelukkig hadden we wel een stopnaald mee genomen, zodat we er een fijne slinger van konden maken.




Vandaag ben ik 35 jaar geworden en wie jarig is trakteert (en ontvang graag cadeaus .. ) Daarom ruil ik dit gehaakte dekentje want ik ben zelf dol op cadeaus. Het dekentje is ongeveer een meter bij één meter. Perfect voor in het wiegje van je baby, of lekker voor je kleintje op de bank.

Wat moet je doen? Laat even een reactie op mijn blog of via Facebook en laat me weten waartegen jij het dekentje zou ruilen. Je hoeft geen creatief wonder te zijn hoor.

Op naar de volgende ronde taart!

7 opmerkingen:

  1. Mooie fotos gemaakt en wat een leuke kleurtjes wol heb je gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En wat een leuk dekentje! Haken kan ik zelf niet, maar ik wil het wel met je ruilen tegen een zelfgenaaid hesje, jurkje of shirtje voor je dochters.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk!
    Ze zijn erg schattig en leuk om als slinger op te hangen.
    Mooie foto's ook.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig dat de spullen die je meeneemt op vakantie ineens een heel andere bestemming kunnen krijgen en wat een mooie blogpost daar uit komt. Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Groet,
    Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een vrolijke slinger! Gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop dat je een fijne dag hebt. Ik zou graag het dekentje willen ruilen tegen een set van 10 vrolijke zelfgemaakte kaarten inclusief enveloppen (je kan zelf thema's noemen of ik maak een mooie collectie). Ik kan helaas zelf niet haken maar ik denk dat dit dekentje heel leuk staat in de aankomende babykamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoera gefeliciteerd! En wat een leuk dekentje. Ik zou wel graag willen ruilen tegen een kussenhoesje.

    BeantwoordenVerwijderen