Aardbeientiramisu


Mijn favo-dag van de week: vrijdag! Wat is het toch heerlijk dat de aardbeien er weer in overvloed zijn en een beetje betaalbaar. Waar ze ook in de aanbieding zijn, ik neem een bakje mee. 
De meisjes krijgen aardbeien in een bakje mee naar school, ik eet ze als ontbijt door de yoghurt of op een beschuitje en ze zijn natuurlijk ook perfect door een smoothie met spinazie, banaan en aardbeien. Voor mijn verjaardag afgelopen woensdag maakte ik een aardbeientiramisu. Zoals jullie van me gewend zijn is het recept weer heel eenvoudig te maken en superlekker. Lees verderop hoe je deze zomerse taart maakt.





Wat heb je nodig om een Aardbeientiramisu te maken:

  • aardbeien
  • 200 ml slagroom
  • 1 bakje mascarpone
  • lange vingers
  • sinaasappelsap
  • chocoladereep
  • 1 eetlepel fijne kristalsuiker

Klop de slagroom  met de suiker zo dik als vanillevla. Klop ook de mascarpone los en voeg ze samen.
Haal de lange vingers door een bakje met sinaasappelsap en leg ze op de bodem van een ovenschaal. Schep hier overheen het slagroom-mascarponemengsel. Je kunt nu weer een laagje lange vingers doen dan het slagroommengsel. De laatste laag zijn de aardbeien. Strooi ze rijkelijk over de slagroom en schaaf er nog wat chocolade overheen. Ik had nog een reep pure chocola liggen, maar het lijkt me ook heerlijk met witte chocolade. Verkruimel nog een paar overgebleven lange vingers voor het serveren over de taart voor een crunchy bite. 

Have a lovely weekend! x

8 opmerkingen:

  1. Oeh, dat ziet er wel heel lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dat was hij! En zo eenvoudig te maken :)
    xx Wimke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd Wimke en wat een goddelijke tiramisu heb je gemaakt. Lekker kindvriendelijk ook met deze ingredienten in tegenstelling tot de gewone tiramisu. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt heerlijk! Ik ben volgende week ook jarig, denk dat deze dan op het lijstje komt 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ik me nog afvraag ... moet 'ie niet een tijdje in de koelkast om op te stijven?

    BeantwoordenVerwijderen