Eerste Paasdag


Hebben jullie ook zo genoten vandaag? Vanochtend toen de meisjes nog bij hun logeeradresje waren bakte ik om 8:00 uur 's ochtends een tulbandcake en maakte ik in alle rust mijn tweede en derde HEMA-blog. Maar daar kom ik een andere keer op terug.

Een tulbandcake vind ik echt zo'n Pasen- en Kerst-item. Ik wilde er ook eens een proberen te maken. Ik kocht een tulbandvorm en ging op zoek naar lekkere recepten. Nu ben ik nog niet zo'n held in het bakken van een tulbandcake, dat is een klusje voor de gevorderde taartenbakker. Dus richtte ik me alleen even op de styling.



Een tijdje geleden plaatste Zilverblauw een prachtig opgemaakte tulbandcake met blauwe bessen. Deze simpele cake moet ik toch echt eens gaan proberen. Als er simpel bij staat, ben ik om. Maar ik was helemaal verkocht toen ik het ware kunstwerkje voorbij zag komen van The Holy Kauw. Een tulbandcake opgemaakt met Madeliefjes en mini-eitjes. Dit werd meteen mijn inspiratiebron om de tulband mee te versieren. Ik maakte trouwens gewoon een cake uit een pakje van Dr. Oetker, alleen een paar eieren, melk en boter toevoegen;). Toen de cake was afgekoeld stuurde ik de meisjes er op uit om Boterbloemetjes (dit is overigens Speenkruid) en Madeliefjes te zoeken. Het glazuur is een mengel van poedersuiker en een druppeltje water. De gouden korrels had ik nog van HEMA. Dit is wel een heel droog stukje cake geworden, maar qua opmaak ben ik dik tevreden. 



Morgen hopen we weer op zo'n topdag in de tuin. Wat gaan jullie morgen doen?

Fijne Paasdagen

X Wimke

9 opmerkingen:

  1. Ja dat vind ik echt niet kunnen hoor , voor zo'n creatief iemand als jij.
    Een tulband uit een dr oetker pakje. Foei
    Je foto 's ervan zijn wel heel mooi pasig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat vind ik echt niet kunnen hoor , voor zo'n creatief iemand als jij.
    Een tulband uit een dr oetker pakje. Foei
    Je foto 's ervan zijn wel heel mooi pasig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;) moet af en toe kunnen toch, een lekker lui dagje. Dank je wel, Tineke

      lfs

      Verwijderen
  3. Wauw wat een mooie foto's! Jammer dat de tulband wat droog was. En ja wat een lekker weer he, wij hebben er ook heerlijk van genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik heb stille hoop dat het vandaag weer net zo'n mooie dag wordt. Helaas nu nog motregen :(

      Lfs Wimke

      Verwijderen
  4. Tja, gisteren was het heerlijk buiten. Hopelijk heeft iedereen er van kunnen genieten want vandaag is het prut. Gelukkig hobby's en inspiratie ( zoals jouw blog) genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben maximaal genoten gisteren. Net een mini-vakantie! Dank je wel! Weet je al wat je gaat maken vandaag?

      lfs

      Verwijderen
  5. Jammer dat de tulband wat droog was, maar hij ziet er in ieder geval super aantrekkelijk uit!
    Het oog wil ook wat ;-)
    Fijne 2e Paasdag Wimke!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je foto's zijn prachtig! Jammer dat de tulband wat droog was. Ik merk zulke dingen wel vaker bij kant en klaar :) Zelf maken blijft het lekkerst hé :)

    BeantwoordenVerwijderen