Happy Green Easter


Een jaar geleden was ik nog plantloos. Ik vond dat een bos bloemen genoeg groen en kleur in huis haalden. Maar smaken kunnen veranderen. Sinds een paar maanden komen er steeds meer planten in ons huis. Ik ben begonnen met een paar cactussen een veilige keus. Ondertussen staat er ook een Medinilla (met die hangende roze kelken) en een Sanseveria, deze laatste is aandenken aan mijn vorige werkgever. De Sanseveria heeft bijna negen jaar in mijn kantoor gestaan. Tijdens mijn laatste werkdag nam ik de Sanseveria mee naar huis. 



Urban Jungle Bloggers is een blog welke ik vaak lees en ook op Pinterest hebben ze de mooiste groen-foto's. Toen ik voor de zoveelste keer de blog aan het doorlezen was ik er klaar voor: ik ga meer doen met planten. Ik heb mij aangemeld bij Urban Jungle Bloggers en hier mijn eerste Happy Green Easter-post. Geen Pasen zonder geel. Vanaf nu plaats ik elke maand een groenpost met een thema van Urban Jungle Bloggers.



En mochten de plantenkenners weten welk plantje dit is, laat het me even weten!

Doei!
Wimke

9 opmerkingen:

  1. Mooi! Het potje waar het onbekende ;) plantje in zit vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Stephanie Dank je, die is van Bloomingville Kids

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a beautiful and colourful home, Wimke! Thank you for joining us Urban Jungle Bloggers!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk dat je mee doet, Wimke! Als je eenmaal planten in huis haalt, hou je niet meer op he? Zo verslavend! En wat leuk, een groen aandenken aan je vorige werkgever. Jammergenoeg heb ik geen idee wat het onbekende plantje is... het zou iets varen-achtigs kunnen zijn of bijna zelfs wel iets van groente. Heel mooi en teer in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi is ie! Mag ik vragen waar je het potje vond?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Het plantje vind ik iets van een varen weghebben, venushaar?!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mocht je een foto van een blad kunnen posten, dan kunnen we het plantje wat beter bestuderen. Ik denk dat het iets geranium-achtig is. Heeft het plantje een vrij sterke geur als je door de blaadjes woelt?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk al dat groen in huis! Ook ik ben laatst het tuincentrum ingedoken.. Is het plantje misschien een asparagus (sierasperge)? Deze heb ik zelf namelijk ook in huis en hij lijkt er wel wat op..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had eerst ook helemaal niets met planten maar sinds kort ben ik ook om! De cactussen zijn ideaal want daar heb je geen omkijken naar. PascaleX

    BeantwoordenVerwijderen