Tussendoordagen en goede voornemens


Tussendoordagen: de dagen tussen Kerst en Oud & Nieuw. Dagen waarop alles wat anders gaat dan normaal. De meisjes mogen de hele dag hun feestjurk aan en spelen met de gekregen kerstcadeaus. Een aanwinst (ook voor ons interieur) is het Barbie-kasteel. Om 10 uur komen we uit bed en eten broodjes op de bank. Het wordt bijna tijd om weer in het normale ritme te komen. Eerst nog het laatste feest van het jaar en moeten we het ook nog even hebben over goede voornemens? 

Eigenlijk wil ik niet doen aan goede voornemens. Maar elke keer tijdens de tussendoordagen denk ik: na 1 januari eet ik alleen in het weekend chips, ga ik echt vaker op de fiets naar de stad en zal de nagels van de meisjes echt vaker knippen. Afgelopen weekend hoorde ik mijn schoonzusje vertellen over niks nieuws meer kopen tot 1 juni 2015. Want we hebben al zoveel. Of zal ik dan het nieuwe jaar doorzetten om echt vegetarisch te worden? Ik kan natuurlijk mijn leven ook al gaan beteren om te beginnen met het laten staan van (geraffineerde) suiker. Er kunnen per slot van rekening ook wel wat kerstkilo's af. Laat ik eens beginnen om vaker de fiets te pakken en de nagels kort te knippen, klinkt al best goed toch? 

Welk voornemen is vorig jaar bij jou gelukt en welke voornemens krijgen een herkansing in 2015?

5 opmerkingen:

  1. Allereerst wens ik je een spetterend uiteinde! En ik moest zo lachen; die nagels knippen en door de week chips eten....haha. Ik doe mee! En misschien ook een paar kilo er af. Voor Carnaval heb ik een leuk tenue bedacht maar dat kan momenteel ècht niet! Flinke stok achter de deur. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig ben ik niet de enige die de nagels wel eens vergeet 😀! Veel succes en hou me op de hoogte Corine! Fijne jaarwisseling

      Verwijderen
  2. Haha, leuk geschreven deze blog! Echte goede voornemens heb ik niet. Als we maar gezond en gelukkig blijven. En ja een paar kilo er af zou geen raar idee zijn voor mij, en ik wil ook vaker op de fiets naar mijn werk. Dit ging de laatste weken trouwens wel goed! ;) fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om te lezen!

    Fijne jaarwisseling en de beste wensen voor 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nagels van de boys kunnen niet korter ;)
    Dus ik ga echt proberen mijn voornemen waar te maken, wordt vast zwaar...

    BeantwoordenVerwijderen