Yellow summer blanket


Een aandenken aan Frankrijk
Voor de zomervakantie bedacht ik me dat het leuk zou zijn om een vakantiedekentje te haken. Een mooi aandenken aan de zomervakantie in Frankrijk. Dat dekentje zou dan op ons tweepersoonsbed liggen, in onze veranda of op de bank. Dan kruipen we eronder, als de regen tegen de ramen tikt en mijmeren over de vakantie toen in Frankrijk. Hoe gemoedelijk de camping was en hoe lekker de mosselen aan de kust smaakten en dat we er ooit nog eens eens terug gaan.

De afhaker
Ik haakte op het strand, in de caravan en de hele 12 uur durende terugreis in de auto. Dit moesten minimaal 200 vierkantjes zijn. Maar helaas. Het waren maar 49 granny squares! Ik was er inmiddels helemaal klaar mee. Ik maakte wel een poppendekentje of misschien kon ik iemand in blije verwachting verrassen met het gele babydekentje. Ik zette het dekentje in elkaar, hechtte de draadjes af en haakte een mooie rand erom heen. En gisteren was het vakantiedekentje dan eindelijk echt klaar.

Het decoratiedekentje
Vanochtend was het dekentje al in gebruik. De meiden zaten heerlijk onder het gele vakantiedekentje. Niet terugdenkend aan een fantastische vakantie. Maar wel lekker warm filmpjes kijken op de iPad. Ik nam het dekentje mee door ons huis en bekeek waar ik het dekentje allemaal kon neerleggen of decoreren. En het dekentje blijft. Het is een mooi aandenken aan onze heerlijke vakantie.

Fijne dag!
Wimke


13 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verhaal... zo herkenbaar! Je dekentje is prachtig geworden! Mooie, vrolijke kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je deken is erg mooi geworden! De kleur geel werkt goed zo. Het verhaal is heel herkenbaar, ik heb een tijd geleden ook een deken gehaakt voor de vakantie. Op mijn blog heb ik hier ook een blogpost over geschreven. Bon Mijn heeft de deken een plekje op de bank gekregen.

    X Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel colinda! Ik ga meteen jouw dekentje even bewonderen ;)

      Verwijderen
  3. Wat een prachtig dekentje!!! Die kleuren.... ben verliefd... aan een dekentje beginnen is niet zo moeilijk, maar het afmaken is een ander verhaal! Dit dekentje is in ieder geval schitterend!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief! Dank je wel. Het was inderdaad even een rotklusje. De meest problemen heb ik met afhechten

      Verwijderen
  4. Wat een leuk idee. Ik maak altijd met lapjes een herinnering aan de vakantie. Nu misschien zoiets vrolijks maken? Er gaat in ieder geval veel haakgaren mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben heel benieuwd wat je gaat maken Mieke! Fijne vakantie

      Verwijderen
  5. Ooh wat een mooi dekentje. Gave kleurcombinatie en zo te zien goed te gebruiken en oh zo belangrijk: decoratief.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh help, zo herkenbaar :-) Vorige winter ook vol goeie moed aan een granny dekentje begonnen, maar na 30 squares was ik het al helemaal beu en zat ik met een 'haakpols' :-) Dat wordt dus een meerjarenplan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat een prachtig dekentje! Is er ook een patroon van dit dekentje?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig deken en herkenbaar;) liggen wel wat vakantiesquares op mij te wachten, hoe zet jij ze precies aan elkaar?

    BeantwoordenVerwijderen