Een boeket in een tekening (moederdagtip!)


De lievelingsbloemen van moeder en een tekening van de kinderen, dat is toch het perfecte moederdagcadeau! Voor mijn moeder en schoonmoeder stelde ik een generatieboeket samen en rolde het in een XL-tekening van de meisjes. Een waardevolle combinatie en bijzonder om te geven.


Op een groot rol papier tekenden Bente en Madee fantasiebloemen waarin boeketten bloemen gewikkeld worden. Ik stelde een generatieboeket voor mijn moeder en schoonmoeder samen. Een generatieboeket is een samengesteld bos bloemen met de lievelingsbloemen van de oma, moeder, kind en kleinkind. Ik ging naar een bloemist in Sneek, waarvan ik zeker wist dat ze er de lievelingsbloemen hadden van de moeder van mijn schoonmoeder: Freesias.


Mijn schoonmoeder kreeg een kleurrijk boeket met Freesias, Franse tulpen, Gerbera's, rode Rozen, Pioenrozen en wat takjes groen. Bente haar lievelingsbloemen zijn de rode Rozen. Voor mijn moeder een veldboeket met: Anjers, Hortensia's, Lelie's en Pioenrozen. Madee zocht de roze kelkjes er bij uit (zie bovenstaande foto, ik ben de naam vergeten). Mijn aandeel in de boeketten zijn de Pioenrozen. Bloemen welke nog meer tot mijn favorieten horen zijn: Ranonkels, Gladiolen, Anemonen en Craspedia (het lieve gele bolletje op het steeltje).


In het boeket van mijn moeder zit de Hortensia. Deze lievelingsbloem hoefde ik niet bij mijn moeder na te vragen. Zolang ik ze ken hebben mijn ouders Hortensia's in de tuin. Sinds een paar jaar wonen ze in een klein dorpje in hun droomhuis, een prachtig karakteristiek vrijstaand huis hebben met Leilindes aan de voorkant en fruitbomen in de tuin. Tegen de zijkant van het huis staan tientallen witte Annabellen (de Sneeuwbal, het zusje van de Hortensia). Regelmatig knipt mijn moeder (als de Annabellen bloeien) er een paar takken tussenuit, om ze in een grote vaas op de keukentafel te zetten, prachtig!


De bloemen staan al bij de moeders in een vaas. Nu ben ik heel benieuwd wat mijn meisjes voor me hebben gemaakt. Ze vinden het erg moeilijk om hun mond te houden en niet te verklappen waar de cadeautjes is huis verstopt liggen. Zondag 10 mei wordt weer een feestje!

Heb je even geen moederdaginspiratie? Op de site mooiwatbloemendoen.nl vind je meer bloemenideeën voor Moederdag. Of je kijkt even hier en hier voor wat snelle zelfmakers.

Liefs Wimke

12 opmerkingen:

  1. Heel leuk idee! Toevallig heb ik met mijn klas ook zoiets gemaakt alleen dan met een bloempotje er in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik ook wel een erg leuk idee! Dat wordt vast en zeker een geslaagde moederdag :)

      x WImke

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dank je wel Alet! In het echt was het boeket nog groter :)

      X Wimke

      Verwijderen
  3. Wat een mooie boeketten met prachtige tekeningen eromheen en wat leuk dat ik zomaar mijn nichtje (de bloemiste) op de foto zie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt waar! Wat leuk om te horen. Je nichtje is geweldig met bloemen!

      X Wimke

      Verwijderen
  4. Wat een mooi cadeau!
    Ik kende een generatieboeket niet, weer wat geleerd :)
    Groetjes,
    Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend leuk idee zeg, een generatie boeket, ik had er nog nooit van gehoord. En dan gewikkeld in zulke prachtige tekeningen, dat kan niet anders dan een succes worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk en lief idee! Het ziet er zo fris en vrolijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fijn idee, bloemen zijn altijd prachtig en dan nog eens in een zelfgemaakt papier.

    BeantwoordenVerwijderen