Eenvoudige tulpen vouwen DIY


Tulpen, eerlijk gezegd koop ik ze bijna nooit. Wanneer ik tulpen koop staan deze maximaal één week in een vaas en rijzen na een paar dagen de vaas uit en hangen ze alle kanten op in een troebel laagje water. Nu doe ik mijn best om het zo goed mogelijk te doen om er zo lang mogelijk van te genieten. Ik zet ze in lauwwarm water met een scheutje chloor (er is mij eens verteld dat ze dan minder snel omhoog schieten en langer staan). Niet in de volle zon en ook niet naast de fruitschaal. Ik heb geen klik met deze bloemen. Hier is mijn oplossing voor slaphangende tulpen, de origami-tulp!


Wat heb je nodig:

  • papier (vierkant)
  • crêpepapier
  • dubbelzijdig tape
  • saté stokjes (lang)


Beschrijving

Vouw de tulpen volgens de instructies hierboven. En net als de origamihaasjes blaas je ook in deze tulpen een beetje lucht. Beplak je satéstokje met dubbelzijdig tape en wikkel een strookje groene crêpepapier om het stokje. Steek het stokje in de bloem en klaar is je eerste tulp. Vouw er nog een stuk of acht en je hebt een vaasje vol! 


Vorig jaar maakte ik deze origami moederdagstrik. Leuk met een speld erachter om als broche te dragen, rijg ze aan een draad voor een leuke slinger of plak de strik op je moederdagcadeau.

Fijne Bevrijdingsdag!

8 opmerkingen:

  1. Hier ook hangende tulpen. Wat zijn deze leuk geworden, vind het ook leuke juffenkadootjes om aan het einde van het schooljaar te geven. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat is een goed idee! Ik bewaar ze nog even :) lfs Wimke

      Verwijderen
  2. Oh wat leuk! Ja, deze was ik bijna vergeten! We maakte ze als kind ook regelmatig :-) En wat de echte tulpen betreft... hier werkt dat druppeltje chloor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig werkt het bij jullie wel :). Volgens mij moet ik gewoon kiezen voor andere bloemen 😘

      Verwijderen
  3. Wauw, ziet er echt heel gaaf uit! Ik kan zelf niet eens een papiertje dubbel vouwen zonder dat de helft helemaal scheef zit, haha. Ik denk dat deze bloemen helaas veels te moeilijk zijn voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh Marleen deze is zo simpel en lukt jou ook! Echt! Lfs Wimke

      Verwijderen
  4. Wat zijn ze leuk en mooi! Ik heb ze gepind, want ze zijn ook prachtig voor juffendag!

    BeantwoordenVerwijderen